Fika!

Fika monstret har varit framme igen! ha ha. Ja det är vad jag har gjort ikväll, varit på en mycket  trevlig fika :)
När jag kom hem så rasade jag ner i soffan direkt och började titta på Victoria secret klipp på YouTube, jag säger då de vilka häftiga kläder, häftiga brudar och häftiga framträdanden :).

På tal om annat så satt och lyssnade på P3 här om dagen och hörde då en som ringde in på någon fråga de hade. Killen som ringde var från värmland och de va verkligen bonnvärmland han kom ifrån, va ju hur kul som helst att höra dialekten och de olika uttrycken som han använde, tex de va ju knôvligt, Stôlligt och tôligt haha  och den stackars radioprataren verkde inte fatta någonting av vad killen sa! så han försökte lirka fram vad han menade typ: jaha så du menar jobbigt då eller? :)
Jag gillar verkligen värmländskan tycker det är lite synd att jag har tappat dialekten så mycket som jag gjort, men de är ju tur att den växlar på mindre än en sekund när jag kommer i närheten av en värmlänning :D

Puss och godnatt!





Kommentarer
Postat av: Julia

som sagt, vi värmlänningar måste hålla ihop. annars blir vi utrotningshotade!

2009-11-27 @ 18:59:38
Postat av: Kristina

Ja absolut måste ni de..det är viktigt att föra vidare!

2009-11-27 @ 19:53:42

    Kommentera Här..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0