Natten...

Ligger här och väntar på att jag ska bli trött, jag sov ju i eftermiddags och det får jag sota för nu :) men men jag känner mig mycket friskare nu så det gjorde nog susen med lite sömn.

Tänkte att jag kunde berätta om tjejträffen på nordea som jag var på i torsdags. Det var chokladtema på den träffen och jag älskar choklad, när vi kommer dit så får vi ett varsit fat med olika chokladbitar och praliner på. Hon berättar att vi ska dela på chokladen och gnuga bitarna emot varandra för att känna chokladens rätta doft, sedan när man åt den så skulle man låta den smälta på tungan och trycka upp den i gommen och mot framtänderna för att känna rätt smak och konsistens. och vilken skillnad det är på choklad och choklad, beroende på hur/var den är odlad, torkningsprocessen, transport, vilken böna man användt och olika rostningar av bönorna.
Som avslutning så fick vi smaka på de två pralinerna hon hade gjort till oss, en var med päronlikörs smak och den andra var med passion smak, min favorit var den mad passion för den var söt syrlig... Mumms.
Efter träffen så kunde man köpa choklad av tjejen som hade haft föreläsningen och jag passade på att köpa sex olika praliner med smakerna: vinbär, saffran, polka, hjortron, sparkling (mousserande vitt vin) och päronlikör.

Kanske en idé som man kan ha till någon tjejträff någon gång framöver :)


Lite choklad som vi fick prova under föreläsningen, den rosa var godast :D


Godnatt Puss


Kommentarer

    Kommentera Här..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0