Tänk...

Tänk vad musiken talar till en, när man är ledsen, glad, arg, fundersam. Undrar hur livet hade varit utan musiken... Jag vet att när jag är på ett särskillt humör tex ledsen då tycker jag att varje låt man hör på radion handlar precis om de man själv går igenom just då. Samma sak som när man är glad, när man står där på lördagskvällen och gör sig iordning och man poppar till I gott a feeling med black eyed peas och så kommer refrängen: Tonights gonna be a good night, stämmer ju klockrent tycker man då i den stunden :D

Det är oändligt mycket musik som redan finns och som kommer skapas och till de låtarna kommer alla koppla en egen känsla och eget tycke, några kommer le andra fälla en tår vissa får en rysning.

Behöver ju inte vara texten som säger något utan de kan räcka med att melodin är talande i sig självt.
Denna här är en sådan typisk låt för mig, älskar melodin.

Puss Puss

 


Kommentarer

    Kommentera Här..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0