Jag rockar!

Ge mig ett S ge mig ett T ge mig ett O ge mig ett L ge mig ett T... vad blir de?? STOLT!!! Vad bliiir deee?? STOLT!!
De är precis vad jag är över mig själv, idag så hade jag planerat att ta influensa sprutan. En jobbar kompis sa att han skulle åka vid lunch till ett ställe och ta den och frågade om jag ville spontant följa med... med ett tveksamt jaa så följde jag med för att få de snabbt överstökat... när vi kom fram så var de ingen mottagning den tiden som han hade sagt, men han är den envisa typen så han letade reda på en sköterska och sa något i stil med -vi ska på tjänsteresa och behöver en spruta. Sköterskan går och kollar i sin låda för överblivna doser och där ligger en ynka dos vaccin kvar. Han frågar artigt om jag vill ha den och jag tackar gladeligen nej :P blev glad och lättad för att jag fick slippa. Istället så hinner jag börja bygga upp den där sprutfobin under tiden jag väntar på honom. Jag kommer tillbaka till jobbet och inser att jag ska ta sprutan i eftermiddag istället vilket inte gör saken bättre, alla skrämseltankar som jag har när jag ska göra något sådant börjar krypa sig på och paniken kommer sakta men säkert. Jag ringer då min mamma för att be henne följa med som stöd, hon säger självklart ja men att vi gör det i morgon i så fall, bestämt och klart är jag nöjd med det beslutet. Jag tar bussen hem men istället för att gå hem så tar jag bestämda steg mot skolan där vaccinationen sker, jag hade ångrat mig och ville ta den idag... själv. Jag närmar mig skolan och ser den långa och då menar jag lååånga kön ut på skolgården, tar ett djupt andetag och ställer mig i den med högt mod.
2 timmar senare när jag stått i en ringlande lååång köö, piskande regn och vind, för att sedan komma in till en tropiskt varm korridor där folk har stått och ångat av sig, fått två nya kö kompisar, Ola och hrrmmm... Puff(?) lärt mig hela deras liv och fyllt i papper om jag kan äta sockerkaka, så är jag nu mera vaccinerad! utan en enda tår fälld och på helt egen hand!
Än en gång så kan jag säga inom en veckas tid säga jag är... NÖJD!!!

Vilket jag firade med en fika ihop med goding tjejen Jossan (blev bara ca 2h sen till träffen dock) tur att tjejen har tålamod :)

Vill även tacka Ola och puff(?) för det trevliga kö tjötet som vi hade, som gjorde att jag glömde helt bort vad jag stod i kö för :P 




Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Julia

Gött mos emmelie! visst va de inte alls så farligt? kändes ju knappt tyckte jag. Har du blitt sjuk eller fått ont än då? själv har jag världens träningsvärk... :S puss på dajj

2009-11-19 @ 11:06:13
Postat av: Emmelie

Nej de var inte alls farligt att ta den! men nu så sitter jag ju här lite små dålig av sprutan blä! :P Pôsser

2009-11-20 @ 22:12:26

    Kommentera Här..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0